16. 4. 2012

ODRAZit-PORAZit

Copy of IMG_9436

Vizte naši fotoreportáž z páteční hipster-friendly vernisáže ODRAZit-PORAZit, tedy společnýho multimedálního projektu tří začínajících designérek (Kristýna Jakoby Javůrková - oděv, Janja Prokić - šperk, Paloma Braun - doplňky). Kromě mě tam patrně byli  samí umělci, nebo aspoň lidi, co na ně vypadaj a taky lidi, co se zabývaj mytologií a liščí symbolikou.  Součástí prezentace bylo i nepokrytě šamanský video, který režírovala skvělá Bet Orten. Hraje v něm holka, co vypadá trochu jako P.J.Harvey a já P.J. Harvey zbožňuju.

Copy of IMG_9506

Prezentace módních kolekcí v galeriích jsou fajn. Myslím,  že není nutný pokoušet se o přílišný přesahy do ártu, ale prostě to tam všechno hezky vypadá. Navíc má žižkovská galerie City Surfer tu nejkrásnější stěnu, co  vůbec může taková žižkovská galerie mít (se zbytky bývalých nátěrů - stěna, na kterou škoda něco věšet. je to barva Nebes, nebo pohled na Zem z výšky? nevím, ale stěna je to pozoruhodná).

Copy of IMG_9465

Konečně jsem taky pochopila, že LES je v kurzu. Polínka a větve nesmí chybět v žádný módně-umělecký instalaci. Les se 11 kočkám vždycky líbil, takže je nám tahle móda příjemná (jsme asi lesany). Zato kožešiny nám jsou proti srsti (ať lesní zvěř žije se svými skalpy a má dlouhý život!).  

Copy of IMG_9501
odrazit 2
Copy of IMG_9467Copy of IMG_9513
Copy of IMG_9529Copy of IMG_9462

Při pohledu na šperky Janji Prokić mě opět píchlo u srdce (je to asi fakt převtělená liška, která vám odnese duši) a doma chci mít na poličce  komínek košil od Kristýny Javůrkový. Její osudový košile a novou leso-kolekci, sestávající hlavně z jednoduchejch šatů v zemitejch barvách, koupíte i na blížícím se Code:Mode. U pásků Palomy Braun jsem chvíli váhala: jsou na nich vyobrazený skleničky na víno (super!) nebo plácačky (weird)? Až když mě jezdeckým bičíkem zahnala dovnitř, abych si vyslechla úvodní řeč, všechno mi docvaklo.

Copy of IMG_9485
Copy of IMG_9461
Copy of IMG_9531
Copy of IMG_9520
Copy of IMG_9421
Copy of IMG_9441
odrazit 10Copy of IMG_9459
odrazit 9
Copy of IMG_9450
IMG_9478
Copy of IMG_9443
Copy of IMG_9536
Copy of IMG_9495
odrazit 6
odrazit 4
odrazit 5
odrazit 1
Copy of IMG_9425IMG_9432IMG_9540

PS: byl jste někdo na víkendovém workshopu? postavili jste totem, naučili jste se batikovat a snědli jste všechny koláče?
PPS: pokud chcete víc šperků Janji Prokić (teda bohužel jenom na obrázcích) a obecně víc Janji, podívejte se ještě SEM na náš nedávný rozhovor.

13 komentářů:

  1. Opět plné inspirace, krásné fotografie :)

    OdpovědětVymazat
  2. taky jsem se byla v pátek podívat, krásné věci! při pohledu na ty prstýnky mě také píchlo u srdce :D začínám šetřit :))

    OdpovědětVymazat
  3. ste skvelé, pretože aj keď nemôžem byť súčasťou takýchto akcií, vaše fotky stále potešia a dodajú mi pocit, že som tam a všetko to krásne sa aj okolo mňa deje :)

    OdpovědětVymazat
  4. naprosto souhlasim s Bonnit-S, za vase reporty vam patri velky dik, jsou uzasne. Me okouzlily ty pasky, chtela bych je vsechny a taky bych je vsechny spolu nosila :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ach ty šperky! Tvorba Janji Prokic se mi moc líbí. A aspoň na fotkách to vypadá, že s oděvy od JAKOBY báječně ladí.. No prostě líbí, líbí. Kdyby bylo víc peněz, to by se to nosilo hezkých věcí! :) díky za reportáž. Takovéhle akce, i když mám do Prahy daleko, jsou osvěžující. A vůbec nevadí, že se jich účastním jen takhle zprostředkovaně.

    OdpovědětVymazat
  6. sic dřevíčkovej a liščí art už i v galeriích frčí celkem dost, však pořád baví baví baví, šalálálí, Janja je kong of liška, krásná, krásné, inspirující, díky :)

    OdpovědětVymazat